Direktlänk till inlägg 10 november 2011

Tjockholmen

Av Emmy Bengtsson - 10 november 2011 20:20

Hej världen.


Jag vill dela med mig information om att jag är tjock, fast klädsamt tjock såklart. Men det ska det bli ändring på, nu ska jag bara bli klädsam. From imorgon bitti börjar min nya diet. Nått nytt liv har jag ingen lust att skaffa mig, för jag menar... Hur mycket av mitt liv sitter i mitt fett liksom?

Mitt mål är att gå ner ca 10 kg på 17 veckor. Det gäller att vara realistisk i frågan då både jul och nyår infaller under min bantingsperiod. För att nå dit ska jag börja mitt program med en timmes promenad tre ggr i veckan samt göra lite light träning hemma; typ sit-ups armhävningar, rumplyft etc. Min kost kommer att bestå av samma mat och mellanmål som jag serverar Ellen förutom två mål om dagen som kommer att bytas ut mot herbalife shakear. Det tror jag på!


Har annars haft en bra dag. Elisabeth har varit hos farbror doktorn och tatuerat sitt öra igen då den första märkningen blev allt annat än synlig, så han ligger utslagen på soffan och gosar livet ur mig. Esbjörn gör sitt bästa med att reta gallfeber på honom... Jag är glad att jag älskar mina katter så mycket, och att de älskar mig tillbaka!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Bengtsson - 4 januari 2012 00:19

Nu är det januari. Det känns ända in i själen.. Det är liksom lite svårare att le och känna lyckan ända in i härteroten. Vad gör man när livet är tungt? Jo man återvänder in i bekväma beteenden som man kan, för orken att skapa nya finns liksom inte...

Av Emmy Bengtsson - 2 januari 2012 00:20


2011 gav mig självinsikt, en sambo, två flyttar, ett krossat hjärta, en helly hansen, rött läppstift, Esbjörn och Elisabeth, ett barn bara varannan vecka, Lars Winnerbäcks fanspelning, mindre tuttar, snyggare skor, två vänner som varit borta alldeles...

Av Emmy Bengtsson - 16 december 2011 12:39

Jag ligger i sängen och funderar på det fantastiska med facebook. Det är helt plötsligt viktigt för mig att hela min värld vet vad jag gör, vart jag är, vem jag är med och vad jag lyssnar på under tiden. Mitt liv blir världens mittpunkt. Att uppdater...

Av Emmy Bengtsson - 3 december 2011 00:01

Jag har en alldeles egen smällkaramell som jag får njuta av året runt. Hon är otroligt smart och har världens finaste ögonfransar. Hon har en otrolig förmåga att säga rätt sak vid rätt tillfälle och hon säger att vi är vackra varje dag. Hon är lika s...

Av Emmy Bengtsson - 28 november 2011 23:34

Det kryper i min kropp.... Det är så sjukt jobbigt! Vad jag än gör så känner jag mig inte nöjd. Jag är påväg bort i alla mina tankar och allt jag gör, i väntan på nästa grej liksom. Jag vet inte hur jag ska kunna landa i den här känslan. Så jag pro...

Presentation


Jag är GaylordEmo.

Omröstning

Har svårt att veta vad jag vill bli när jag blir stor. Vad tycker du?
 Svetsare
 Sjuksköterska
 Bullmamma

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards