Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

långläsning

Av Emmy Bengtsson - 19 oktober 2009 23:45

Man kan ibland förhasta sig i tankar om framtiden och försöka planera... Ha någon slags femårsplan,

ellen iaf någon typ av idé om hur man vill att livet ska se ut. IT AINT GONNA HAPPEN. För dagar när jag färlorar mig själv i framtiden, måste jag gå tillbaka och se att ingenting blev som jag hade tänkt mig. Så det är med en skräckblandad förtjusning jag ser fram emot nästkommande femårperiod.


Jag backar bandet 5 år:

Emmy Bengtsson är ganska nyss fyllda 17 år full av hopp, energi och livsglädje, mor och far är i flyttningstagen. Själv ska jag flytta till lägenhet i Junsele. Där kommer jag bli lycklig tillsammans med Kent, tills jag tagit studenten och vidareutbildar mig till ssk vid Umeå universitet. Jag och Amanda har poesiafton varje Torsdag och hyr ca 3 filmer i veckan.


4år:

Emmy Bengtsson är inne på sin andra lägenhet i Junsele, nyss fyllda 18, spelar linegae 2 nätterna långa, har dumpat Kent en första gång, umgås med Amanda och Karin HELA TIDEN och super en del. Om ca 2 månader kommer jag få veta att jag är gravid, efter att ha dumpat Kent en andra gång


3år:

Sitter i min fjärde lägenhet i Junsele, tog studenten smällgravid, är tjock som en tunna och planerar det sista inför min relativt nyfödda dötters dop. Inget plugg för mig. Kvar i Junsele. 19 år och mamma. Amanda och jag bor grannar, är bästa vänner. Karin har brutit ryggen. Tar hand om det mesta i hemmet samt Ellen. om ca tre månader dumpar jag kent en tredje gång, blir ensamstående mamma och flyttar till Sollefteå.


2år:

Dejtar en finländare vid namn Sami, bor i min andra lägenhet i Sollefteå. Ellen har precis fyllt 1 och går på dagis. Jag gör revolt mot att vara ung mamma och är ute på krogen varannan helg. Amanda och jag är inte längre lika tighta, men vi älskar varandra lika mycket än. Men hon bor i Junsele, jag bor i min tvåa. Har gått ner ca 20 kg sen jag födde barn och är rätt snygg. Mitt hem är en krigszon och jag får inga jobb.


1år:

Har flyttat hem till mamma och pappa i Sysslebäck (!!!!!) Stället jag föraktat sen min barndom. Sålde min själ till kapitalismen och lämnade allt jag älskade (iaf nästan) för pengar. Träffar David i augusti, bryter min förlovning med den holländske stridspitten Sebastiaan (försök hitta ett rätt i den meningen), bestämmer mig för att stanna eftersom jag ändå inte kan jobba i Sollefteå. Sitter fängslad i mitt rum på Brattmon utan körkort eller vänner. Har bara David - förfaller. Är så kär att jag skulle kunna döda för honom


Idag:

Har kämpat med en dröm. Min dröm om ett drägligt liv. Jag sitter just nu hemma hos min syster i stockholm då jag missade det typ enda tåget hem eftersom Björn försov sig i morse. Har feber och är förkyld. Har inget jobb mer än timvik. Har snart ingenstans att bo, måste sälja min bil och är livrädd för att gå in i min lägenhet. Två veckor har gått sen David lämnade mig och jag är rädd att alla känslor jag flydde från för ca 2 veckor sen kommer slå mig på käften när jag öppnar dörren. Jag måste flytta till Sollefteå igen. Jag är likgiltig. Jag har ingen ork kvar... Jag vill inte flytta och inte bo kvar, inte jobba och inte stanna hemma, inte vara ensam men vill inte ha en man osv. Jag orkar inte gråta mer, det tjänar ingenting till. Jag har ingen tillflykt då min dator har gått sönder, så jag kan inte stänga av mina tankar. Jag längar tills nästa år - där jag kan skriva att jag lyckats.


 
 
Amanda

Amanda

21 oktober 2009 12:52

Du kommer att klara det :)

http://amandalili.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Rumpan

22 oktober 2009 19:48

Måste bara få säga att jag tycker du är fruktansvärt duktig på att skriva. Inte många som kan det, alltså skriva så det är kul att läsa. Jag brukar kolla runt i lite "lokala" bloggar och din är helt klart en av de bästa. Sen är det väldigt tråkigt att du är ledsen. Väldigt tråkigt. Men du klarar dig, det tvivlar jag inte en sekund på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Bengtsson - 4 januari 2012 00:19

Nu är det januari. Det känns ända in i själen.. Det är liksom lite svårare att le och känna lyckan ända in i härteroten. Vad gör man när livet är tungt? Jo man återvänder in i bekväma beteenden som man kan, för orken att skapa nya finns liksom inte...

Av Emmy Bengtsson - 2 januari 2012 00:20


2011 gav mig självinsikt, en sambo, två flyttar, ett krossat hjärta, en helly hansen, rött läppstift, Esbjörn och Elisabeth, ett barn bara varannan vecka, Lars Winnerbäcks fanspelning, mindre tuttar, snyggare skor, två vänner som varit borta alldeles...

Av Emmy Bengtsson - 16 december 2011 12:39

Jag ligger i sängen och funderar på det fantastiska med facebook. Det är helt plötsligt viktigt för mig att hela min värld vet vad jag gör, vart jag är, vem jag är med och vad jag lyssnar på under tiden. Mitt liv blir världens mittpunkt. Att uppdater...

Av Emmy Bengtsson - 3 december 2011 00:01

Jag har en alldeles egen smällkaramell som jag får njuta av året runt. Hon är otroligt smart och har världens finaste ögonfransar. Hon har en otrolig förmåga att säga rätt sak vid rätt tillfälle och hon säger att vi är vackra varje dag. Hon är lika s...

Av Emmy Bengtsson - 28 november 2011 23:34

Det kryper i min kropp.... Det är så sjukt jobbigt! Vad jag än gör så känner jag mig inte nöjd. Jag är påväg bort i alla mina tankar och allt jag gör, i väntan på nästa grej liksom. Jag vet inte hur jag ska kunna landa i den här känslan. Så jag pro...

Presentation


Jag är GaylordEmo.

Omröstning

Har svårt att veta vad jag vill bli när jag blir stor. Vad tycker du?
 Svetsare
 Sjuksköterska
 Bullmamma

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards