Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

back to the world of interwebz

Av Emmy Bengtsson - 26 oktober 2009 15:58

 


Här är det.. Motivet som skall få äran att förevigas på min hud inom kort. Eller ja, så fort jag vet vart!


Har inte uppdaterat på ett tag, har ju varit hemma i Sysslebäck en snabbis, och sen inte haft tid eller inspriration att tömma mina tankar.


Mitt självförtroende som faktiskt lyckats damma av sig gruset och torka näsan efter den senaste smockan råkade ut för en teknisk knock out igår. Jag vill inte gå in för mycket på vad som hänt, eftersom det inte är min sak att berätta för omvärlden.. Men jag känner mig ganska överkörd och förbannad. Jag är för fan värd mer respekt än så.

Så jävla tråkigt att höra saker på omvägar. Och jag ville inte veta detta. Jag som precis börjat känna mig ganska glad. För ett ögonblick fick jag känna mig lycklig igår. Tacksam över att jag får omges av så fina människor, som ger mig så mycket tillbaka! Men självklart måste det raseras...

Lycka är ju iof inte ett allmäntillstånd, det är ju bara kort ögonblick, men jag hade velat njuta lite längre av mitt.


Idag skrev jag på kontraktet för min nya lägenhet. Långgatan 23 A tror jag min nya adress kommer bli from 1/12. Jag har aldrig sett lägenheten så jag är sjukt spänd på hur det ser ut. Men man måste ju köpa grisen i säcken ibland! Men nu är det iaf klart att jag har någonstans att flytta! Jobbade ju min första dag i lördags också på City life! Vilken injektion av glädje! Jag hade träningsvärk i mina kinder efter att ha lett så mycket, så man kan säga att jag fick en bra upplevelse av min första dag. 

Efter jobbet gjorde jag en sak som jag faktiskt trodde jag växt ifrån. Men jag kan inte vara vuxen jämt, jag är ju faktiskt bara 22 år. Och jag var barnledig... Men jag åkte upp till Tallin på fest klockan 04:30. Där hävde jag i mig 3 öl och en halv grogg och pratade frisyrer, avhållsamhet och musik. Det var roligt, avslappnande och förbaskat mycket "gamla" Emmy. Men det är ju så ibland. Två steg frammåt, ett steg tillbaka!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmy Bengtsson - 4 januari 2012 00:19

Nu är det januari. Det känns ända in i själen.. Det är liksom lite svårare att le och känna lyckan ända in i härteroten. Vad gör man när livet är tungt? Jo man återvänder in i bekväma beteenden som man kan, för orken att skapa nya finns liksom inte...

Av Emmy Bengtsson - 2 januari 2012 00:20


2011 gav mig självinsikt, en sambo, två flyttar, ett krossat hjärta, en helly hansen, rött läppstift, Esbjörn och Elisabeth, ett barn bara varannan vecka, Lars Winnerbäcks fanspelning, mindre tuttar, snyggare skor, två vänner som varit borta alldeles...

Av Emmy Bengtsson - 16 december 2011 12:39

Jag ligger i sängen och funderar på det fantastiska med facebook. Det är helt plötsligt viktigt för mig att hela min värld vet vad jag gör, vart jag är, vem jag är med och vad jag lyssnar på under tiden. Mitt liv blir världens mittpunkt. Att uppdater...

Av Emmy Bengtsson - 3 december 2011 00:01

Jag har en alldeles egen smällkaramell som jag får njuta av året runt. Hon är otroligt smart och har världens finaste ögonfransar. Hon har en otrolig förmåga att säga rätt sak vid rätt tillfälle och hon säger att vi är vackra varje dag. Hon är lika s...

Av Emmy Bengtsson - 28 november 2011 23:34

Det kryper i min kropp.... Det är så sjukt jobbigt! Vad jag än gör så känner jag mig inte nöjd. Jag är påväg bort i alla mina tankar och allt jag gör, i väntan på nästa grej liksom. Jag vet inte hur jag ska kunna landa i den här känslan. Så jag pro...

Presentation


Jag är GaylordEmo.

Omröstning

Har svårt att veta vad jag vill bli när jag blir stor. Vad tycker du?
 Svetsare
 Sjuksköterska
 Bullmamma

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards